Hjælp / FAQ

Priser

Vi har to slags produkter:

1) “90 dage” som giver adgang til 90 dages benyttelse af Sportsværkstedet. Hver af disse varer ca. 20 min – og hvis der er brug for mere, så finder vi bare ud af det. Fordelen er naturligvis at vi kan behandle det vigtigste, og holde problemerne nede inden de bryder ud i hekseskud eller fibersprængninger, og alt det andet trælse der findes. Og du kan komme igen nogle dage senere, når kroppen har fundet sig bedre tilrette – og det koster dig ikke flere penge.

Den koster 1.299 kr og KAN betales i 3 rater á 433 kr. I fald betales første afdrag med Visa/Dankort eller VISA eller Mastercard når du bestiller din første aftale. Derefter trækkes andet og tredje afdrag henholdsvis 30 og 60 dage senere. Du er naturligvis også velkommen til at betale det hele med det samme.

2)  Almindelige behandlinger, som vi bare kalder “Første- / lang behandling” (700 kr, 50min)  & “Anden- / kort behandling” (350 kr, 20min)
Første gang du bestiller tid til et problem, vælger du en “Første- / lang behandling”, Det giver os nemlig tid til at komme ordenligt i dybden med problemet, og have tid nok til at bagefter at vise dig hvordan du kan holde problemet nede derhjemme. Den slags sparer dig nemlig penge i længden og gør dit helbred bedre.
Det er udbredt i branchen at klienten bedes returnere et større antal gange – og naturligvis betale hver gang – men Sportsværkstedet ønsker ikke at stjæle dine penge.

Hvis du et par dage derefter mærker at problemet ikke helt er væk, så bestiller du en “Anden- / kort behandling”, hvor vi bringer problemet længere ned – den koster 350 kr. og tager typisk 20 min. De fleste har gavn af en andenbehandling 2-4 dage efter den første, og de som ikke kan få hjemmearbejdet til at fungere, har ofte stor gavn af at komme retur så hurtigt som muligt, så vi lige kan hjælpe med at lave øvelserne rigtigt. Men derfra burde du være i stand til at klare dig selv: det sparer dig for en masse penge, Sportsværkstedet lokker ikke til unødvendige behandlinger.

Og skulle det ske at vi ved førstebehandlingen kan hjælpe dig på en håndfuld minutter, eller at du ønsker at andenbehandlingen skal vare 50, så ændrer vi blot, og du betaler derefter. Vi hænger os ikke i detaljerne.

Det som vi dog hænger os i – og som er grunden til at vi har opdelt produkterne på denne måde – er at have tid nok til at gøre et ordenligt stykke arbejde på de mennesker som tiltror os deres helbred.

Tilskud fra Sygesikring DK

Hvis du behandles af én af vores fysioterapeuter (ikke Mikkel), så skriv i noten ved bestilling hvilken gruppe du er i. Dette SKAL gøres inden fakturaen laves. Vi sender da automatisk besked til Danmark, og hvis du beder om det, kan vi emaile dig en faktura.

Hvis du behandles af Mikkel (og selvom du har bestilt en behandling hos én af fysserne, kan det ske at vi ændrer vagtplanen så du behandles af Mikkel) så giver den  MULIGVIS ikke tilskud. Grunden er at forsikringsselskaberne og Sygesikring Danmark kun er intereseret i at der står “fysioterapeut” på navneskiltet.

På produktet “90 dage” er der ingen tilskudsmuligheder, uanset hvem du behandles af. Grunden er at du betaler for adgang og at hver behandling derefter ikke koster noget, uanset om du kommer 2 eller 10 gange på de 90 dage. Men Sygesikring Danmark & Forsikringsselskaberne har opsat deres systemer til at håndtere én behandling ad gangen – eller X antal behandlinger.

Men LÆS HER om hvorfor Sportsværkstedet alligevel hjælper dig til at spare en masse penge i det lange løb!

Tilskud fra Forsikring

Det er en sag mellem dem og dig.
Du betaler selv, lige efter behandlingen, til os. Vi kan sende fakturaen på email til dig. Hvis din forsikring godkender den, fint.  (vi har set at Falck og Alm. Brand har gjort det, da har vi refunderet klienten) – og hvis de sender pengene til os, så refunderer vi dig naturligvis.

Selvom du har bestilt en behandling hos én af fysserne, kan det ske at vi ændrer vagtplanen så du behandles af Mikkel – og så giver den alligevel MULIGVIS ikke tilskud. Grunden er at forsikringsselskaberne og Sygesikring Danmark er ligeglade med kompetencerne hos din behandler men kun er intereseret i at der står “fysioterapeut” på navneskiltet – og Mikkel er ikke uddannet fys… selvom han arbejder som en fys og til en vis grad er mindst lige så dygtig som fysioterapeuter. C’est la vie.

På produktet “90 dage” er der (sandsynligvis) ingen tilskudsmuligheder, uanset hvem du behandles af. Grunden er at du betaler for adgang og at hver behandling derefter ikke koster noget, uanset om du kommer 2 eller 10 gange på de 90 dage. Men Sygesikring Danmark & Forsikringsselskaberne har opsat deres systemer til at håndtere én behandling ad gangen – eller X antal behandlinger.

Men LÆS HER om hvorfor Sportsværkstedet alligevel hjælper dig til at spare en masse penge i det lange løb!

Lægehenvisning

Nej, i Sportsværkstedet kan man ikke bruge – og behøver omvendt heller ikke, lægehenvisninger, vi har nemlig intet “ydernummer”.

Returpolitik

Sportsværkstedet har – som den måske ENESTE i Danmark – den politik at hvis du rejser dig fra briksen og ingen forskel kan mærke, tager vi ikke betaling. (hvis den gode effekt kommer senere, sender du os blot betaling via mobilepaynr. 64910)

En god virkning afhænger af mange ting, bl.a. om du GRUNDIGT følger de råd vi giver dig! Mange klienter har god gavn af at komme igen til en andenbehandling, og få hjælp til at lave hjemmearbejdet korrekt.

Hvis du stadig ikke kan få det til at fungere – og du har gjort nogle ihærdigt forsøg på at følge vores råd  – så oplys os om resultatet senest 5 dage efter behandlingen. Brug denne formular til at fortælle os som resultatet, så får vi alle de vigtige ting med.

Så kan du få en kode som kan veksles til en gratis behandling hos os (alle filialer) og som du kan bruge på dig selv eller forære væk til en anden person – denne kode SKAL skrives i notefeltet til bestillingen for at være gyldig, og den gælder kun én gang. *
Dette er vi også de (måske) eneste i Danmark der praktiserer.

En behandling er højst individuel, og vi er ikke ufejlbarlige, så vi lover ikke at vi kan, eller ikke kan, hjælpe dig. hvis hvis vi ikke kan, så skal du i hvert fald ikke både have ondt i kroppen og i pengepungen.

Gavekort

Vi har ikke traditionelle gavekort, men derimod en simpel løsning som du selv kan forme som du vil. Læs mere hér!

Skal jeg tage noget med? Må jeg tage nogen med?

Du skal kun have dig selv med. Vi har alt andet.

Du skal helst have løst tøj på – omend vi sagtens kan arbejde os rundt om hvad du nu har på – og hvis det er noget med benene eller fødderne, da joggingsko – så kan vi teste det bagefter, ude på gaden.

Du må altid gerne tage børn, kæreste og kæledyr med i Sportsværkstedet. (Undtagen heste, de skal stå ude på gangen, ellers er der ikke plads)

Hvorfor skal jeg skrive mit CPR ved bestilling?

Som det står under “Betingelser” (som du skal godkende for at kunne bestille en tid), så er svaret at Ifølge autorisationsloven kapitel 6, §§ 21 – 25. skal behandleren i Sportsværkstedet efter behandlingen skrive journal. Styrelsen for patientsikkerhed har bestemt at det også gælder “alle autoriserede sundhedspersoner”, hvilket inkluderer fysioterapeuter 

Det betyder at vi skal bruge dit CPR-nummer for at kunne identificere dig til journalen, og at vi muligvis noterer alle eller visse af følgende (men ikke udelukkende) om dig – men kun det som du selv har fortalt os ifbm behandlingen eller skrevet til os: din professionelle baggrund, alder, generelle sundhedstilstand, tidligere besøg hos andre sundhedspersoner, tidligere besøg hos os og udviklingen deraf, dine symptomer og vores vurdering og beskrivelse af behandling deraf.

Noget af det er med til at give et billede af mulige grunde til den tilstand som du kommer til os for at få hjælp til, og resten er dokumentation af behandlingen, så andre sundhedspersoner kan efterprøve eller undlade gentagelser.

Journalens indhold er du naturligvis velkommen til at læse, og hvis du beder om det, kan vi sende det til dig/din læge.
Internt i Sportsværkstedet samtaler vi muligvis om dens indhold, for at kunne hjælpe andre klienter med samme symptomer, eller opdaterer den med senere feedback du giver os om din fortsatte helbredstilstand.

Vi deler ikke din journal med tredjeparter, altså folk som ikke er tilknyttet Sportsværkstedet eller andre behandlere, uden din accept.

OPBEVARING
Ovenstående indgives og opbevares af og via TERAPEUTBOOKING, som er et system vi lejer til at være infrastrukturen bag Sportsværkstedet. Terapeutbooking håndterer aftaler, fakturering, klientdata og journaler, via en krypteret forbindelse mellem os og dem og de opbevarer det hos et dansk selskab i Danmark.

FAKTURAER & DIT CPR
Fordi forsikringsselskaber og Sygesikring Danmark ofte/altid beder om klientens CPR, har vi indstillet fakturaen til at inkludere dette.  Når du beder om at få en kopi af fakturaen, kan vi emaile den til dig – men det KAN kompromittere sikkerheden for dit CPR-nummer.

SLETNING
Du er velkommen til at kontakte os og få alle dine data slettet. Fakturaer beholder vi dog af hensyn til skattevæsenet.

Afbestilling / Flytning af tid

Aflysning: tryk “bestilling” i menuen, se den blå top, og klik på teksten “Vil du gerne logge ind og se dine eksisterende tider? Klik hér”. Udfuld det nederste felt med dit telefonnummer eller email, så modtager du en kode. Skriv koden i det felt som derefter kommer. Så klikker du igen på “Vil du gerne logge ind og se dine eksisterende tider? Klik hér”. Så klikker du “Aflys aftale”.

Flytning: hvis du vil flytte din aftale, så skal du først slette den eksisterende, og derefter bestille en ny som normalt.

Aflysning og flytning koster intet strafgebyr i Sportsværkstedet, hvilket er meget uhørt i branchen. Vi bliver altid kede af det, når det sker, men vi er ikke hævngerrige.

Om vi kan hjælpe dig? / har erfaring med X?

Sandsynligvis “JA!” men vi skal undersøge dig først. Det gælder også DIG, uanset om du gerne vil forklare din situation eller stille detaljerede spørgsmål først. Og vi har erfaring med virkelig mange mærkelige lidelser og tilstande og problemer, omend der er små variationer mellem behandlerne på grund af vores egne erfaringer.
Så spørg ikke om noget, men bare bestil en tid så vi kan undersøge dig.

..det siger vi ikke for at få kunder i butikken, for hvis vi ikke kan hjælpe dig, er det enten gratis eller du får kompensation. Det er fordi at nogle problemer lyder nemme, men viser sig at være svære, og andre lyder svære, men viser sig at være nemme, eller du TROR at dit problem er X men det viser sig at være Y, og sidst, men ikke mindst: fordi at det er så svært at røre ved folk igennem en telefonledning.

I visse tilfælde er der kun ringe chance for at Sportsværkstedet kan hjælpe dig: “modic forandringer”, nerveskader, sclerose og fibromyalgi, er noget som fanden har skabt og som bestemt ikke egner sig til Sportsværkstedets metoder. Heller ikke selvom du ønsker hjælp til noget sekundært, eks. en arm der ikke vil som du vil. De nævnte sygdomme gør simpelthen at man vil reagere særdeles dårligt på vores behandling.

Vil du ringe til os?

Beklager, men vi snakker helst ikke i telefon. Tidsbestilling er selvbetjening, HÉR.

Hvis du vil spørge om vi kan hjælpe dig, er svaret at vi skal undersøge dig først.
Hvis du har andre spørgsmål omkring behandlingerne, så læs ovenfor på denne side.
Hvis du vil kontakte os om andre ting SOM IKKE, på nogen som helst måde, handler om tidsbestilling, så skriv en SMS til 81 11 10 16

90 dage: hvad er det?

“90 dage” giver adgang til 90 dages benyttelse af Sportsværkstedet. Vi har lavet det, fordi vi gerne vil frigøre os mest muligt fra faktorer som tid og penge omkring behandlingerne.

Det er ikke et løbende abonnement, det er derimod køb til adgang til vores ydelser i 90 dage – under hensyntagen til “rimelig brug”. (med dét mener vi 8-10 gange på en måned, men Læs betingelserne) Derfor er der heller ingen returret, kompensation eller mulighed for afbrydelse, eller andre fordele som vi (frivilligt, og som den måske eneste i Danmark!) normalt tilbyder. Bemærk: Er det første gang at du besøger Sportsværkstedet, så prøv lige “Én behandling ad gangen” først, så du ved om vi kan hjælpe dig og om vores metoder er noget du kan lide. For der er ingen returret på “90 dage”.

Købet kan betales med 1.299kr. på én gang, eller betales i 3 rater á 433 kr. Hvis du vælger ratebetaling, så trækkes første afdrag på 433 kr. med Visa/Dankort eller VISA eller Mastercard når du bestiller din første aftale. Derefter trækkes 30 dage senere 433 kr.  og 60 dage senere 433 kr. Derefter trækkes ikke yderligere.

Det er personligt for klienten, men kan sagtens betales af en anden.

Hver tidsbestilling varer ca. 20 min – og hvis der er brug for mere, så finder vi bare ud af det.
Det er altid svært at bedømme, på forhånd, om der er brug for 20 eller 50 min, men vi er gode til at tilpasse os – så selvom du måske kommer langvejs fra, så vær forberedt og fleksibel.

Bemærk også at disse behandlinger ikke er tilskudberettigede hos private forsikringer, Sygesikring Danmark, m.f.  Grunden er at du betaler for adgang og at hver behandling derefter ikke koster noget, uanset om du kommer 3 eller 15 gange på de 90 dage. Men Sygesikring Danmark & Forsikringsselskaberne har opsat deres systemer til at håndtere én behandling ad gangen – eller X antal behandlinger. Ja, Sportsværkstedet er ret banebrydende. ;-)

BRUGSANVISNING:
1: Bestil “90 dage – køb (3 x 433 kr)” og vælg en tid for din første behandling og udfyld dine personlige informationer. OBS: trods feltet ”Vælg Danmark-gruppe” er ”90 dage” IKKE tilskudberettiget.

2: Derefter kommer du til ”Bekræft din aftale”, her KAN du klikke i ”Jeg ønsker at betale denne ydelse i rater”. Du vil kunne betale i 3 rater á 433 kr som bliver opkrævet automatisk månedligt, og du betaler den første rate efter at betalingssiden er udfyldt – den kommer efter at du har accepteret betingelserne og trykket ”Godkend..” Du er også velkommen til at betale alle 1.299 kr. med det samme, hvis du vil.

3: Udfyld kreditkortoplysningerne – kontrollér at dit kort er “Visa/dankort”, Visa eller Mastercard – og klik ”betal”.

4: Gå til din første behandling hos os.

BEMÆRK: Du kan få en faktura tilsendt, hvis du vil – på den vil der stå 1.299 kr. Hvis du valgte ratebetaling, så har du allerede betalt 433 kr, og 30 dage senere trækker vi 433 kr. og 60 dage senere trækker vi 433 kr. Og derefter trækker vi ikke yderligere.

5:  De efterfølgende gange du bestiller en tid, skal du gøre det via “90 dage – tidsbestilling”.

6: Hver gang du ankommer, checker behandleren at der er betalt for “90 dage” og at perioden er gældende. I så fald koster behandlingen 0 kr.

7: Hvis du møder op til en bestilt tid og behandleren ser at perioden er udløbet, så kan behandleren hjælpe dig med at købe “90 dage” igen på stedet, eller du kan betale for en traditionel tid, såsom “Første- / lang behandling” eller “Anden- / kort behandling”.