Hjælp / FAQ

Priser

“Ondt flere steder” koster 700,- og varer typisk 50 minutter. Måske har du ondt i knæet OG i nakken? Eller I hele det ene ben?
Vi anbefaler kraftigt at du vælger denne selvom at du tilsyneladende kun har ondt ét sted. Ofte har man ondt tilstødende steder også, og så kan 20 minutter være for lidt, når der også skal instrueres i hvordan du selv kan holde problemet nede, derhjemme. Gratis.
Men er du til effektivitet og præcision, så vælg…

“Ondt ét sted” koster 350,- og varer typisk 20 minutter. Den er egentlig designet til, som navnet siger, folk som har ondt ét sted. Eks. en ankel eller har hovedpine – og ikke andre steder end dér. Den er bedst hvis du allerede har fået en “ondt flere steder” den første gang du var her, og nu bare skal have en opfølgende andenbehandling.

Derefter er der gratis hjemmearbejde for resten, selvom du gerne MÅ komme igen, hvis du synes at vores hænder kan gøre noget som hjemmeøvelserne ikke helt kan. Vi vil IKKE lokke vores klienter til unødvendig behandling, som det ellers er udbredt i branchen.

Tilskud fra Sygesikring DK

Hvis du behandles af én af vores fysioterapeuter (ikke Mikkel), så skriv i noten ved bestilling, hvilken gruppe du er i. Dette SKAL gøres inden fakturaen laves. Vi sender da automatisk besked til Danmark, og hvis du beder om det, kan vi emaile dig en faktura.

Hvis du behandles af Mikkel, ændres fakturaen og behandlingen kan ikke give tilskud hos Sygesikring Danmark. Du kan selvfølgelig få tilsendt en faktura pr. email.

Selvom du har bestilt en behandling hos én af fysserne, kan det ske at vi ændrer vagtplanen så du behandles af Mikkel – og så giver den alligevel ikke tilskud.

Tilskud fra Forsikring

Som udgangspunkt: nej.
Du betaler selv, lige efter behandlingen, til os. Vi kan sende fakturaen på email til dig. Hvis din forsikring godkender den, fint.  (vi har set at Falck og Alm. Brand har gjort det, da har vi refunderet klienten) – og vi refunderer dig hvis de sender pengene til os.

Selvom du har bestilt en behandling hos én af fysserne, kan det ske at vi ændrer vagtplanen så du behandles af Mikkel – og så giver den alligevel ikke tilskud.

Lægehenvisning

Nej, i Sportsværkstedet kan man ikke bruge lægehenvisninger, vi har nemlig intet “ydernummer”.

Gavekort

Vi har ikke traditionelle gavekort, men derimod en simpel løsning som du selv kan forme som du vil. Læs mere hér!

Hvilken behandling skal jeg vælge?

Hvis du har “Ondt ét sted” (350,-) så er det jo sådan. Du kan også vælge “Ondt flere steder” (700,-) hvis du ønsker at vi skal tage os god tid til dit ene problem.
Hvis du har “Ondt flere steder” (700,-) så er det sådan. Hvis vi tilfældigvis skulle kunne hjælpe dig på kortere tid – indenfor 20/30 minutter – og du ikke ønsker andet/mere, så ændrer vi det bare til “ondt et sted” og du sparer nogle penge.
Til folk som har haft meget ondt i lang tid, anbefaler vi en “Ondt flere steder” først og derefter (3-5 dage senere hvis behandlingen har god effekt) en “Ondt ét sted”. Derefter er der hjemmearbejde for resten, selvom du gerne MÅ komme igen, hvis du synes at vores hænder kan gøre noget som hjemmeøvelserne ikke helt kan.

Hvorfor skal jeg skrive mit CPR ved bestilling?

Som det står under “Betingelser” (som du skal godkende for at kunne bestille en tid), så er svaret at Ifølge autorisationsloven kapitel 6, §§ 21 – 25. skal behandleren i Sportsværkstedet efter behandlingen skrive journal. Styrelsen for patientsikkerhed har bestemt at det også gælder “alle autoriserede sundhedspersoner”, hvilket inkluderer fysioterapeuter 

Det betyder at vi skal bruge dit CPR-nummer for at kunne identificere dig til journalen, og at vi muligvis noterer alle eller visse af følgende (men ikke udelukkende) om dig – men kun det som du selv har fortalt os ifbm behandlingen eller skrevet til os: din professionelle baggrund, alder, generelle sundhedstilstand, tidligere besøg hos andre sundhedspersoner, tidligere besøg hos os og udviklingen deraf, dine symptomer og vores vurdering og beskrivelse af behandling deraf.

Noget af det er med til at give et billede af mulige grunde til den tilstand som du kommer til os for at få hjælp til, og resten er dokumentation af behandlingen, så andre sundhedspersoner kan efterprøve eller undlade gentagelser.

Journalens indhold er du naturligvis velkommen til at læse, og hvis du beder om det, kan vi sende det til dig/din læge – med posten!
Internt i Sportsværkstedet samtaler vi muligvis om dens indhold, for at kunne hjælpe andre klienter med samme symptomer, eller opdaterer den med senere feedback du giver os om din fortsatte helbredstilstand.

Vi deler ikke din journal med tredjeparter, altså folk som ikke er tilknyttet Sportsværkstedet eller andre behandlere, uden din accept.

OPBEVARING
Ovenstående indgives og opbevares af og via TERAPEUTBOOKING, som er et system vi lejer til at være infrastrukturen bag Sportsværkstedet. Terapeutbooking håndterer aftaler, fakturering, klientdata og journaler, via en krypteret forbindelse mellem os og dem og de opbevarer det hos et dansk selskab i Danmark.

FAKTURAER & DIT CPR
Fordi forsikringsselskaber og Sygesikring Danmark ofte/altid beder om klientens CPR, har vi indstillet fakturaen til at inkludere dette.  Når du beder om at få en kopi af fakturaen, kan vi emaile den til dig – men det KAN kompromittere sikkerheden for dit CPR-nummer.

SLETNING
Du er velkommen til at kontakte os og få alle dine data slettet. Fakturaer beholder vi dog af hensyn til skattevæsenet.

GRATIS / fotomodel

Hvis vi må filme behandlingen, og bruge den i Sportsværkstedets markedsføring, er den gratis.

SE EKSEMPLER PÅ HVAD DET VIL SIGE AT VÆRE FOTOMODEL / SE VORES TIDLIGERE FILM HÉR!

Du skal blot være mand eller kvinde (så langt så godt), og almindelig af udseende. Også gerne børn, blot en forælder er med.  Vi filmer dig, og kommer måske til at nævne dit fornavn, men derudover er du forholdsvis anonym.

Når du skriver til os, skal du være parat til at vi begynder hurtigst muligt derefter, indenfor 2 dage – vi er ret impulsive og dårlige til langtidsplanlægning.
Omvendt, hvis vi glemmer din henvendelse, så skriv igen. Ofte er det et stort koordineringsarbejde at passe en fotomodel ind i tidsplanen – og da vi også har andre ting at gøre, kan det være lidt hektisk og kaotisk ind imellem.

Det bedste er at du bor tæt på os, og at vi kun arbejder på ét af dine problemer, til denne seance.

Vi lover ingenting, for det skal passe ind i vores kalender (så man kan ikke bare møde op og sige at der må filmes og at man derfor ikke betaler :-)), men send en “Besked”  via Facebooksiden eller email (Navn, dit problem, hvilke tider er du oftest ledig, i hvilken filial ønsker du at behandlingen foretages?), så aftaler vi detaljerne. *

SE EKSEMPLER PÅ HVAD DET VIL SIGE AT VÆRE FOTOMODEL / SE VORES TIDLIGERE FILM HÉR!

Afbestilling / Flytning af tid

Aflysning: tryk “bestilling” i menuen, se den blå top, og klik på teksten “Vil du gerne logge ind og se dine eksisterende tider? Klik hér”. Udfuld det nederste felt med dit telefonnummer eller email, så modtager du en kode. Skriv koden i det felt som derefter kommer. Så klikker du igen på “Vil du gerne logge ind og se dine eksisterende tider? Klik hér”. Så klikker du “Aflys aftale”.

Flytning: hvis du vil flytte din aftale, så skal du først slette den eksisterende, og derefter bestille en ny som normalt.

Aflysning og flytning koster intet strafgebyr i Sportsværkstedet, hvilket er meget uhørt i branchen. Vi bliver altid kede af det, når det sker, men vi er ikke hævngerrige.

Om vi kan hjælpe dig? / har erfaring med X?

Sandsynligvis “JA!” men vi skal undersøge dig først. Det gælder også DIG, uanset om du gerne vil forklare din situation eller stille detaljerede spørgsmål først. Og vi har erfaring med virkelig mange mærkelige lidelser og tilstande og problemer, omend der er små variationer mellem behandlerne på grund af vores egne erfaringer.
Så spørg ikke om noget, men bare bestil en tid så vi kan undersøge dig.

..det siger vi ikke for at få kunder i butikken, for hvis vi ikke kan hjælpe dig, er det enten gratis eller du får kompensation. Det er fordi at nogle problemer lyder nemme, men viser sig at være svære, og andre lyder svære, men viser sig at være nemme, eller du TROR at dit problem er X men det viser sig at være Y, og sidst, men ikke mindst: fordi at det er så svært at røre ved folk igennem en telefonledning.

I visse tilfælde er der kun ringe chance for at Sportsværkstedet kan hjælpe dig: “modic forandringer”, nerveskader, sclerose og fibromyalgi, er noget som fanden har skabt og som bestemt ikke egner sig til Sportsværkstedets metoder. Heller ikke selvom du ønsker hjælp til noget sekundært, eks. en arm der ikke vil som du vil. De nævnte sygdomme gør simpelthen at man vil reagere særdeles dårligt på vores behandling.

Vil du ringe til os?

Beklager, men vi snakker helst ikke i telefon. Tidsbestilling er selvbetjening.

Hvis du vil spørge om vi kan hjælpe dig, er svaret at vi skal undersøge dig først.
Hvis du vil kontakte os om andre ting SOM IKKE handler på nogen måde om tidsbestilling, så skriv en SMS til 81 11 10 16

* En behandling er højst individuel, og vi er ikke ufejlbarlige, så vi lover ikke at vi kan, eller ikke kan, hjælpe dig. En god virkning afhænger af mange ting, bl.a. om du følger de råd vi giver dig. Men vi lover at det er gratis hvis du ikke mærker en forbedring: Hvis du senest 5 dage efter behandlingen oplyser os om resultatet, kan du få en kode som kan veksles til en gratis behandling hos os (alle filialer) og som du kan bruge på dig selv eller forære væk til en anden person – denne kode SKAL skrives i notefeltet til bestillingen for at være gyldig, og den gælder kun én gang.

Sportsværkstedet bor Søndergade 12 Kolding (klik for kort) og på Bøgekildevej 7 Hasselager i Århus – emailen er sportsvaerksted@sportsvaerksted.dk – CVR 38 69 56 30

Henvendelser der på enhver måde omhandler tidsbestilling: læs “det vigtige” og bestil en tid så vi kan undersøge dig.

Henvendelser som ikke har med tidsbestilling at gøre kan ske til mobil 81 11 10 16 (kun sms)